بنر ارسال رایگان
 به مک دارو خوش آمدید
   
  • 1401-10-25 10:11
تاثیر رژیم غذایی بر استروژن زنان + راه های به تعادل رساندن سطح استروژن⭐ - مک دارو

تاثیر رژیم غذایی بر استروژن زنان + راه های به تعادل رساندن سطح استروژن

استروژن جزو هورمون های زنانه محسوب می‌ شود. زمانی که بدن خانم ها به اندازه کافی استروژن نداشته باشد، با مشکلاتی روبرو خواهد شد؛ یعنی شما برای اینکه ویژگی های زنانه را چه از لحاظ ظاهری و اخلاقی و چه سلامت جسمی داشته باشید، نیاز دارید که استروژن در بدن شما به اندازه کافی وجود داشته باشد و حد متعادلی از آن را تجربه کنید. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به تاثیر رژیم غذایی بر استروژن زنان با شما صحبت کنیم و توضیحات مفیدی را برایتان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : نکات تغذیه ای در ماه رمضان

استروژن چه تاثیری در بدن زنان دارد؟

هورمون زنانه استروژن نقش بسیار مهمی برای تولیدمثل و باروری خانم ها دارد. به طور کل قبل از صحبت در مورد تاثیر رژیم غذایی بر استروژن زنان باید بگوییم که اگر استروژن به اندازه کافی در بدن وجود داشته باشد، خانم ها سیستم ایمنی قوی تری خواهند داشت. از لحاظ ایمنی، عروقی، اسکلتی و غدد درون ریز هم وضعیت بهتری را تجربه می‌ کنند.

اگر استروژن بیش از حد بالا باشد و از حد طبیعی خارج شود، ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان تخمدان و سندروم تخمدان پلی کیستیک به وجود بیاید اما به هر حال با رژیم غذایی تا حدی می توان میزان استروژن را کنترل کرد که در این مقاله راجع به تاثیر رژیم غذایی بر استروژن زنان اطلاعات مفیدی را برایتان گردآوری کرده ‌ایم. برای مشاهده انواع مکمل های بانوان ، لطفا کلیک کنید.

آیا می توانیم با رژیم غذایی سطح استروژن را بالا ببریم؟

تاثیر رژیم غذایی بر استروژن زنان را نمی‌ توان انکار کرد. شما می توانید تا حد زیادی استروژن را از طریق مواد غذایی که مصرف می کنید، تحت کنترل بگیرید. مثلا مواد غذایی مثل گوشت قرمز، شیرینی جات، غلات و غذاهای فرآوری شده می تواند عاملی برای سطح افزایش سطح استروژن باشد؛ در واقع بافت چربی خودش عاملی برای تولید استروژن است.

اگر شما چربی اضافه در بدن داشته باشید، ممکن است سطح استروژن تان بیش از حد بالا برود و نه تنها اضافه وزن را تجربه کنید، بلکه مشکلات مربوط به افزایش چربی هم گریبانگیرتان شود و خطر ابتلا به سرطان در شما افزایش پیدا کند. پس باید مراقب باشید تا در مصرف مواد غذایی که گفتیم، بیش از حد زیاده روی نکنید.

چه کار کنیم تا سطح استروژن متعادل باقی بماند؟

نکته ای که در مورد تاثیر رژیم غذایی بر استروژن زنان باید به آن اشاره کنیم، این است که شما باید همه تلاش تان را بکنید تا سطح استروژن را متعادل نگه دارید. این که چه مواد غذایی استفاده کنید تا سطح استروژن تان متعادل باشد، مهم تر از این است که بخواهید استروژن را افزایش دهید. برای مشاهده انواع مکمل های درمانی لطفا کلیک کنید.

گیاه و سبزیجات

به طور کلی رژیم غذایی گیاهی که در آن سبزیجات، میوه و حبوبات استفاده شده باشد، باعث می شود تا استروژن در بدن تان به اندازه طبیعی باشد و از ابتلا به سرطان‌ های مختلف جلوگیری شود اما رژیم غذایی که چربی اشباع بالایی داشته باشد و استروژن را بیش از حد بالا می‌ برد، خودش خطرناک است.

مواد غذایی فیبردار

حتما از رژیم غذایی حاوی فیبر استفاده کنید. فیبر می تواند شامل غلات کامل هم باشد که سطح استروژن را در صورت بالا بودن کنترل می کند و به حالت متعادل می رساند. همچنین عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان هاست و از ایجاد کلسترول زیاد هم جلوگیری خواهد کرد. در واقع اگر از رژیم غذایی با فیبر بالا استفاده کنید، می‌ توانید سطح متعادل استروژن را شاهد باشید.

غذاهای دریایی

غذای دریایی مثل ماهی خودش می تواند عاملی برای تعادل سطح استروژن باشد. تاثیر رژیم غذایی برای استروژن زنان وابسته به مصرف غذایی دریایی می شود. غذاهای دریایی از لحاظ هورمونی تا حد زیادی می توانند شما را به حالت متعادل نزدیک کنند و باعث شوند که استروژن را به اندازه کافی در بدن حفظ کنید.

کلام آخر

اگر می ‌خواهید هورمون های زنانه و در بدن تان به اندازه متعادل باشد، باید رژیم غذایی خود را کنترل کنید. همانطور که می‌دانید این روز ها رژیم غذایی بیش از هر چیز دیگری روی سطح سوخت و ساز و هورمون ها تأثیرگذار هستند که در این مقاله با تاثیر رژیم غذایی بر هورمون استروژن زنان هم آشنا شدید. اگر برای ایجاد تعادل در هورمون ها نیاز به مصرف دارو داشتید، سایت مک دارو به عنوان بهترین منبع برای انواع دارو ها و مکمل ها معرفی می شود.


دریافت از مایکت
دریافت از کافه بازار

ارسال سریع به سراسر ایران

ارسال سریع به سراسر ایران

تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

مشاوره تخصصی و رایگان

مشاوره تخصصی و رایگان

تضمین اصالت کالا

تضمین اصالت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته