بنر ارسال رایگان
 به مک دارو خوش آمدید
   
  • 1401-10-25 11:30
تاثیر شگفت انگیز سیاه دانه بر روی درمان بیماری دیابت

تاثیر شگفت انگیز سیاه دانه بر روی درمان بیماری دیابت

شاید خیلی از شما بر این مساله واقف هستید که سیاه دانه خواص بسیار زیادی دارد؛ حتی بعضی ها از این گیاه در کنار غذایی که می‌ خورند هم استفاده می‌ کنند؛ مثلاً خیلی ها سیاهدانه را داخل ماست میریزند یا روی سیب می پاشند.

جالب است بدانید که تاثیر سیاه دانه بر دیابت هم بسیار زیاد است و تحقیقات هم این موضوع را به اثبات رسانده اند که سیاه دانه می تواند تاثیرات مثبتی برای بهبود دیابت داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید :  خرید انواع کرم های مرطوب کننده

سیاه دانه چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تاثیر سیاه دانه بر دیابت صحبت کنیم، اول باید از این گیاه تعریف دقیقی ارائه دهیم. سیاه دانه یک گیاه گلدار است که در مناطق جنوب غربی آسیا، اروپای جنوبی آفریقای شمالی و خاورمیانه رویش پیدا می کند. دانه های خشک شده از این گیاه گلدار به نام Nigella sativa سیاه دانه شناخته می شوند که از آن روغن می گیرند و اثرات بیولوژیکی بسیار مثبتی دارد.

ترکیبات فعالی داخل سیاه دانه وجود دارد که از دانه های آن حاصل می‌ شود و به خاطر همین خواص درمانی و ضد دیابتی بسیار بالایی خواهد داشت که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

سیاه دانه می تواند از دیابت جلوگیری کند؟

یکی از چیزهایی که در مورد تاثیر سیاه دانه بر دیابت باید بگوییم، این است که این روغن حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که رادیکال‌ های آزاد مضر را خنثی می کنند و خطر آن ها را برطرف می‌ کنند و در نتیجه از آسیب اکسیداتیو جلوگیری خواهد شد. مطالعات نشان می دهند که آنتی اکسیدان ها می توانند از بیماری ‌های مزمن مختلف مثل بیماری قلبی عروقی؛ سرطان یا حتی دیابت جلوگیری کنند.

سلول هایی که داخل لوزالمعده وجود دارد و انسولین در بدن را تولید می‌ کنند، اگر آنتی اکسیدان کافی به آنها نرسد‌، در معرض آسیب رادیکال‌ های آزاد قرار می‌ گیرند اما زمانی که شما سیاهدانه مصرف می کنید، یعنی آنتی اکسیدان زیادی به بدنتان می رسد و  دیگر آسیب اکسیداتیو اتفاق نمی‌افتد.

سیاه دانه قند خون را تنظیم می کند

یکی دیگر از چیزهایی که باید در مورد تاثیر سیاه دانه بر دیابت بگوییم، این است که روی تنظیم قند خون تاثیر مثبت دارد. زمانی که قند خون بالا باشد، پیامد های منفی را تجربه می کنید؛ مثلاً تغییر وزن ناخواسته، خستگی، تشنگی و مشکلات تمرکز به خاطر سطح بالای قند خون اتفاق می‌ افتد. اگر هم آن را اصلاح نکنید، تغییراتی در بینایی تان پیش می آید و  زخم ها و آسیب های عصبی به وجود می آید و در نتیجه شما باید سطح قند خون را کنترل کنید که سیاه دانه این کار را برایتان انجام می دهد.

بیشتر بخوانید : خرید انواع مکمل های درمانی

سیاه دانه چربی خون افراد دیابتی را بهبود می بخشد

زمانی که لیپیدهای خون افزایش پیدا کند، یعنی خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی در افراد دیابتی بالا می رود و در نتیجه شما نیاز به ماده ای دارید  که بتواند پروفایل لیپیدی را کنترل کند و آن را بهبود ببخشد. سیاه دانه در چنین حالتی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از عوارض ثانویه افزایش چربی خون دارد.

طبق مطالعات انجام شده در مورد تاثیر سیاه دانه بر دیابت، باید بگوییم که مکمل های گیاهی مثل سیاهدانه در کنار دارو های کاهنده چربی خون که پزشک برایتان تجویز کرده به شدت مفید است و مصرف پودر سیاه دانه هم می‌ تواند عامل تعادل لیپید و چربی خون باشد.

سیاه دانه مانع از اضافه وزن می شود

می‌ دانید که یکی از مشکلات اساسی افراد مبتلا به دیابت چاقی و اضافه وزن است. خوشبختانه سیاه دانه اینجا هم به شما کمک می‌کند و در نتیجه یکی دیگر از چیزهایی که باید در مورد تاثیر سیاه دانه بر دیابت بگوییم، این است که باعث کاهش وزن می شود.

چاقی به خاطر مقاومت به انسولین، زمینه ‌ساز بیماری های مختلف از جمله دیابت است که اگر شما وزن خودتان را کم کنید، یعنی از اضافه وزن جلوگیری کرده و علائم چاقی را بهبود بخشیده اید و در نتیجه می توانید در جلوگیری از دیابت قدم موثر بردارید. سیاه دانه یکی از مواردی است که می تواند از اضافه وزن جلوگیری کند یا حتی باعث کاهش وزن شود. در نتیجه در بهبود دیابت هم تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

کلام آخر

حال که متوجه شدید تاثیر سیاه دانه بر دیابت چیست، احتمالاً می خواهید از آن استفاده کنید. پزشک سیاه دانه را در کنار داروهایی که برایتان تجویز می کند در نظر می‌گیرد؛ البته لازم به ذکر است که سایت مک دارو یکی از معتبرترین سایت هایی است که می توانید از آن داروها و مکمل های مخصوص دیابت که پزشک تجویز کرده را تهیه کنید.


دریافت از مایکت
دریافت از کافه بازار

ارسال سریع به سراسر ایران

ارسال سریع به سراسر ایران

تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

مشاوره تخصصی و رایگان

مشاوره تخصصی و رایگان

تضمین اصالت کالا

تضمین اصالت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته