بنر ارسال رایگان
 به مک دارو خوش آمدید
   
  • 1401-10-25 11:34
آیا از تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک باخبرید؟

آیا از تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک باخبرید؟

همزمان که علم پیشرفت می کند؛ مشکلات هم بیش از پیش می شوند و ما هم باید به دنبال این بگردیم که چگونه بیماری ها را درمان کنیم. یکی از مشکلات رایج سندروم تخمدان پلی کیستیک است که در بین خانم ها اتفاق می‌ افتد. در این مقاله تصمیم داریم که راجع به این صحبت کنیم که تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک چیست و آیا می تواند کمک کننده باشد یا نه.

شما میتوانید با مراجعه به سایت، از انواع مکمل های درمانی به بهترین شکل ممکن استفاده لازم را برده تا سلامتی خود را به دست آورید.

سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک با شما صحبت کنیم، اول باید تعریفی از این مشکل ارائه دهیم. سندروم پلی کیستیک یکی از بیماری های رایج در بین خانم هاست. یک بیماری هورمونی است و معمولاً زمانی اتفاق می افتد که خانم ها دیگر دوران قاعدگی را تجربه نمی کنند و باعث اختلال در هورمون هایی مثل استروژن و پروژسترون خواهد شد و باعث می‌ شود که بدن خانم ها هورمون های مردانه و انسولین بیشتر آزاد کند و در نتیجه عوارضی مثل آکنه، چاقی، نازایی؛ افزایش موی زائد، اختلال در قاعدگی و مشکلات باروری ایجاد می گردد.

علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

این سندروم مانند هر بیماری دیگری علائمی دارد. شما اول باید آن را شناسایی کنید و بعد به دنبال تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک بروید. نشانه های این سندروم شامل موارد زیر است:

  • قاعدگی نامنظم
  • رشد موی زائد در صورت یا حتی کل بدن که در خانم ها در حالت عادی رایج نیست
  • ریزش شدید موی سر
  • به وجود آمدن لکه قهوه ای در گردن، سینه یا زیر بغل
  • رشد بیش از اندازه تخمدان

آیا واقعاً ورزش می‌ تواند این بیماران را درمان کند؟

حال به قسمت اصلی ماجرا رسیدیم که تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک چیست؟ ورزش می‌ تواند به این سندروم تاثیر مثبت داشته باشد که مطالعات و تحقیقات هم آن را به اثبات رسانده اند. در واقع خیلی از خانم ها طبق تجربه و شواهدی که وجود دارد، توانسته اند بیماری هورمونی خود مانند همین سندروم را در منزل با انجام ورزش های خاص بهبود ببخشند و در نتیجه دیگر نگران عوارض ناشی از آن مانند ایجاد ویژگی های مردانه نیستند.

برای مشاهده مکمل های ورزشی لطفا کلیک کنید.

از طرفی خانم هایی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند، نسبت به بقیه زنان بیشتر مقاومت به انسولین دارند. این مقاومت به انسولین باعث می‌ شود تا بدن در استفاده از قند خون به عنوان انرژی، کمی دچار مشکل شود و مانند بقیه افراد نمی تواند این کار را انجام دهد؛ دقیقا اینجاست که تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک را کاملاً متوجه می‌ شویم.

اگر فردی فعالیت بدنی نداشته باشد و وزنش بالا باشد، مقاومت به انسولین در او تشدید می شود. همه زنانی که به این سندروم دچار هستند، اضافه وزن دارند اما خوشبختانه ورزش و فعالیت بدنی می تواند در کاهش علائم آنها موثر باشد.

آیا تمرینات ورزشی موثر است؟

حال که با تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک آشنا شدید، احتمالاً به فکر این هستید که ورزش های مختلفی را امتحان کنید؛ اما بعضی از تمرینات ورزشی هستند که تاثیرات بیشتری دارند و شامل موارد زیر می باشند:

تمرینات تناوبی با شدت بالا

این تمرینات سنگین هستند که فواصلی برای استراحت کردن هم برایشان در نظر گرفته شده است، مثلاً کوهنوردی، تمرین زانو بلند یا پروانه جزء این تمرین‌ های ورزشی محسوب می‌ شود.

تمرینات قدرتی

منظور از این تمرینات و ورزش های قدرتی، استفاده از وزنه، کش های تمرینی و کارهایی از این قبیل برای ماهیچه سازی است که تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک را بیش از هر زمان دیگری نشان می‌ دهد.

 تمرینات اینتروال

این تمرینات می تواند در سطوح مختلف انجام شود و باعث چربی سوزی، کاهش وزن و بهبود بدن برای مبارزه با این سندروم باشد.

تمریناتی مثل پیلاتس و یوگا جزء این تمرینات محسوب می شوند که استرس را هم کم می کنند.

کلام آخر

با تمام اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، متوجه شدید که تاثیر ورزش بر درمان پلی کیستیک بسیار بالا است و شما با ورزش مناسب می‌ توانید تا حد زیادی این مسئله را مدیریت کنید. سایت مک دارو در این زمینه به شما کمک می کند. اگر به پزشک مراجعه کردید و برای این مشکل دارویی برای شما تجویز شد، می توانید از این سایت به عنوان یک منبع معتبر استفاده کنید و داروهای خود را تهیه کنید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن مشکل خود را برطرف کنید.


دریافت از مایکت
دریافت از کافه بازار

ارسال سریع به سراسر ایران

ارسال سریع به سراسر ایران

تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

مشاوره تخصصی و رایگان

مشاوره تخصصی و رایگان

تضمین اصالت کالا

تضمین اصالت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته