بنر ارسال رایگان
 به مک دارو خوش آمدید
   
  • 1401-10-25 11:29
از علل تا 5 روشی درمانی برای لک های ایجاد شده بر روی صورت

از علل تا 5 روشی درمانی برای لک های ایجاد شده بر روی صورت

بدون شک همه ما به دنبال پوستی بی عیب و نقص هستیم و می‌ خواهیم هر طور که شده مشکلاتی مانند لک های صورت را بهبود ببخشیم؛ اما شاید روش اصلی و اصولی این مشکل را ندانیم و به خاطر همین تصمیم گرفتیم که به این موضوع مهم بپردازیم که دغدغه خیلی از افراد است؛ پس اگر می خواهید درمان لک های صورت را بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

برای درمان لک های صورت، شما میتوانید مکمل های ضد جوش و ضد لک مک دارو را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید

چه دلایلی باعث ایجاد لک صورت می شود؟

اگر بخواهیم راجع به درمان لک های صورت با شما صحبت کنیم، اول باید ببینیم که چه دلایلی عامل ایجاد این اتفاق هستند.

علل رایج

مسدود شدن منافذ پوست و آلوده شدن آنها، تجمع سلول‌ های مرده و چربی لابلای این منافذ باعث ایجاد آکنه و لک در صورت می شود که ممکن است جوش های سرسیاه هم در چنین حالتی اتفاق بیفتد. اما دلایل دیگری هم هستند که احتمال ابتلا به این وضعیت را تشدید می‌ کنند و این دلایل شامل موارد زیر می باشند:

علل غیر رایج

  • تغییرات هورمونی و ژنتیکی
  • فشارهای روحی روانی
  • استرس
  • مشکلات تغذیه
  • عفونت

بیشتر بخوانید : خرید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی

چگونه لک های صورت را درمان کنیم؟

حال که به مبحث اصلی رسیدیم، می خواهیم راجع به درمان لک های صورت توضیح داده و ترفندهای مختلف را در اختیارتان قرار دهیم:

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به خاطر آنزیم هایی که دارد؛ تیرگی ها و لکه های پوست را روشن کرده و باعث یکدست شدن آن می‌ شود. شما اول باید سفیده و زرده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید و بعد برای درمان لک های صورت، سفیده تخم مرغ را به پوست تان بزنید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید. دو بار در هفته به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید.

لیمو

آبِ لیمو یک ماده سفید کننده طبیعی است که در درمان لکه های صورت بسیار موثر می باشد و حتی زخم ها را نیز بهبود می بخشد. شما می‌ توانید مقداری آب لیمو روی لک های صورت خود بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید. این کار را به مدت ۱۵ روز تکرار کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت قلیایی دارد و اگر آن را به صورت موضعی روی پوست تان استفاده کنید، سطح قلیایی پوست شما را متعادل می کند و عاملی برای ایجاد خواص ضد میکروبی است که از رشد باکتری ها جلوگیری خواهد کرد. برای استفاده از سرکه سیب در درمان لکه های صورت، باید یک سوم فنجان سرکه سیب را با یک فنجان آب داخل ظرف شیشه ای بریزید؛ سپس از بطری استریل شده استفاده کرده و آن را خوب تکان دهید. چند قطره از آن را روی یک پنبه بریزید و از آن برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. ۵ تا ۱۰ ثانیه صبر کنید و بعد صورت تان را شستشو دهید.

نکته: قبل از استفاده از این ترکیب صورت خود را تمیز کنید. اگر پوست حساسی دارید، کمی آب با آن ترکیب کنید تا محصول رقیق شود.

 قبل از استفاده از این محصول آن را روی قسمت کمی از پوستتان امتحان کنید. اگر واکنش نشان نداد، می‌ توانید آن را گسترده تر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : خرید انواع مکمل های درمانی با بهترین کیفیت

لایه برداری پوست

یکی از روش های موثر در درمان لک های صورت این است که پوست خود را لایه برداری کنید. هر چند وقت یک بار؛ از لایه بردارهای شیمیایی حاوی اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک استفاده کنید که لایه مرده پوست را برمی دارد و پوست بدون لک را به شما تحویل می دهد که البته نوع لایه بردار مناسب باید توسط پزشک مشخص شود.

تنظیم مقدارِ روی یا زینک در بدن

روی در ترشح هورمون های آندروژنیک مثل تستسترون تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر در این هورمون تعادل ایجاد نشود، آکنه و جوش صورت و لک به وجود می آید و در نتیجه برای درمان لک های صورت، می توانید مقدار روی بدن تان را تنظیم کنید. می توانید از مکمل زینک که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده کنید یا از مواد غذایی حاویِ روی؛ مثل تخم هندوانه، لوبیا، سیب زمینی، گوشت گاو و گوشت بره استفاده کنید.

کلام آخر

با وجود همه اطلاعاتی که از این مقاله به دست آوردید، اکنون می دانید که درمان لک های صورت به چه روشی است و چقدر راحت می توانید تا حد زیادی این وضعیت را بهبود ببخشید. اگر پزشک برای این وضعیت برایتان دارو یا مکمل تجویز کرده، می توانید وارد سایت مک دارو شوید و خیالتان راحت باشد که مکمل و داروهای اصل را خریداری می کنید که تاثیر مثبت زیادی روی صورتتان خواهد داشت.


دریافت از مایکت
دریافت از کافه بازار

ارسال سریع به سراسر ایران

ارسال سریع به سراسر ایران

تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

مشاوره تخصصی و رایگان

مشاوره تخصصی و رایگان

تضمین اصالت کالا

تضمین اصالت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته