بنر ارسال رایگان
 به مک دارو خوش آمدید
   
  • 1401-10-25 10:15
درمان التهاب روده 6 روش درمانی فوق العاده برای نتیجه گیری _ مک دارو

درمان التهاب روده 6 روش درمانی فوق العاده برای نتیجه گیری

این روز ها مشکلات گوارشی بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده و به دنبال این هستیم که آن ها را برطرف سازیم. در این مبحث تصمیم گرفتیم که راجع به مشکلات روده با شما صحبت کنیم. یکی از مشکلات رایج که افراد زیادی هم با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، ملتهب شدن روده است. اگر می خواهید بدانید که درمان التهاب روده چگونه انجام می شود، حتما ما را همراهی کنید تا متوجه راهکار های درمان این مشکل بشوید. برای مشاهده بهترین مکمل های گیاهی با مناسب ترین قیمت از سایت مک دارو؛ لطفا کلیک کنید.

بیماری التهاب روده چیست؟

قبل از آشنایی با درمان التهاب روده باید بدانید که این بیماری دقیقا چیست و چه اتفاقی را در بدن رقم می زند. در واقع بیماری التهاب روده یک اختلال در دستگاه گوارش است که باعث التهاب و عفونت  می شود که شامل روده کوچک، روده بزرگ، دهان و مری است. روده باید غذا را تجزیه کند، مواد مغذی را بیرون بکشد و مواد زائد را دفع کند اما اگر التهاب داشته باشد، این فرآیند درست انجام نمی ‌شود و شما درد احساس می کنید و حتی ممکن است جان تان هم به خطر بیفتد.

تشخیص التهاب روده چگونه است؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ راه های درمان التهاب روده برویم، اول باید روش‌ های تشخیصی را بشناسیم. برای تشخیص التهاب روده از شما آزمایش می گیرند؛ در آزمایش متوجه می شوید که عفونت دارید یا خیر. یعنی همان آزمایش خون را از شما می گیرند و بررسی می‌ کنند، سپس آزمایش مدفوع از شما می گیرند و وضعیت خون در مدفوع بررسی می شود و سپس برای تشخیص دقیق تر، کولونوسکوپی و آندوسکوپی انجام می دهید که با توجه به وضعیت تان انواع مختلف آندوسکوپی روی شما پیاده می شود.

چگونه باید التهاب روده را درمان کنیم؟

برای درمان التهاب روده راهکار های مختلفی وجود دارد. اول از همه شما باید سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید و بعد از راهکار های زیر کمک بگیرید:

داروی ضد التهاب استفاده کنید

اولین کاری که در مواجهه با هر نوع التهابی انجام می دهند، این است که ضد التهاب مصرف می کنند؛ مثلاً کورتیکواستروئیدها می توانند در دسته بندی این داروها قرار بگیرند. البته مصرف آن ها بستگی به این دارد که کدام قسمت دستگاه گوارش عفونت و التهاب پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید : بهترین مکمل های درمانی با قیمت و کیفیتی مناسب

آنتی بیوتیک مصرف کنید

از دیگر روش های درمان التهاب روده، مصرف آنتی بیوتیک ها است. اگر عفونت باعث بیماری شده باشد، مجبور هستید که از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی به کار بگیرید

این داروها هم واکنش های ایمنی بدن را کنترل می کنند و مواد شیمیایی که عامل ایجاد التهاب شدند را سرکوب می‌ کنند و در نتیجه بهترین گزینه برای سلامت بدن به حساب می آید.

بیشتر بخوانید : بهترین و با کیفیت ترین لوازم آرایشی و بهداشتی

جراحی کنید

یکی از روش هایی که برای درمان التهاب روده وجود دارد، جراحی است‌. جراحی روده زمانی استفاده می شود که هیچ کدام از داروها جواب نداده باشد. معمولاً جراحی را به گونه ای انجام می دهند که یک سوراخ کوچک در شکم به وجود بیاید؛ سپس قسمت انتهای روده که به پوست شکم و مقعد وصل شده است، جراحی شده و ترمیم پیدا می کند و روده و مقعد برداشته می شود و مدفوع داخل یک کیسه تجمع پیدا کرده و تخلیه می گردد.

گاهی اوقات هم در بعضی از جراحی های مربوط به افراد مبتلا به کرون، قسمت آسیب دیده دستگاه گوارش برداشته شده و قسمت های سالم را به یکدیگر وصل می کنند.

پروبیوتیک استفاده کنید

 علاوه بر همه روش‌ های بالا برای درمان التهاب روده، پروبیوتیک هم استفاده می شود. به صورتی که میزانِ باکتری های مفید در دستگاه گوارش بالا می رود و با التهاب مبارزه خواهد کرد. این پروبیوتیک ها می تواند در ماست، پنیر، پیاز و زردچوبه یافت شود.

از طب سوزنی استفاده کنید

طب سوزنی برای درمان التهاب روده بسیار عالی است؛ به گونه‌ای که سوزن را در بدن قرار می دهند و از طریق آن درمان و تسکین طبیعی درد اتفاق می افتد.

کلام آخر

درمان التهاب روده کار سختی نیست؛ به شرطی که از همان زمان که احساس درد داشتید، سریعا به پزشک مراجعه کنید. تمام دارو هایی که در این مقاله گفتیم، جزو درمان‌ های رایج بیماری به حساب می آید اما اینکه دارو اصل و اورجینال باشد تاثیر زیادی در بهبود بیماری شما خواهد داشت. توصیه ما این است که حتماً از سایت ما مک دارو این دارو ها را تهیه کنید که می‌ تواند بهترین منبع برای درمان این وضعیت تان باشد.


دریافت از مایکت
دریافت از کافه بازار

ارسال سریع به سراسر ایران

ارسال سریع به سراسر ایران

تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

مشاوره تخصصی و رایگان

مشاوره تخصصی و رایگان

تضمین اصالت کالا

تضمین اصالت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته