بنر ارسال رایگان
 به مک دارو خوش آمدید
   
  • 1401-10-25 11:37
سوء هاضمه و درمان های خانگی این بیماری دردسرساز

سوء هاضمه و درمان های خانگی این بیماری دردسرساز

سوء هاضمه و درمان های خانگی آن کدامند؟ مشکلات گوارشی می تواند بیش از هر مشکل دیگری آزاردهنده باشد و باعث شود که شما خواب راحتی نداشته باشید یا بعد از اینکه غذا می خورید، دل درد بگیرید. یکی از همین مشکلات سوء هاضمه است که افراد زیادی با آن درگیر هستند. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به سوء هاضمه و درمان های خانگی با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

سوء هاضمه چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به سوء هاضمه و درمان های خانگی صحبت کنیم، اول باید تعریف دقیقی از آن ارائه دهیم. سوء هاضمه مربوط به حالتی می شود که شما در قسمت بالای شکم خود احساس گرفتگی، درد، انقباض یا سوزش دارید. زمانی که می خواهید غذای مورد علاقه تان را به مقدار زیاد مصرف کنید، ممکن است دچار سوء هاضمه و این علائم شوید یا حتی سریع خوردن غذا در شما درد به وجود می‌ آورد و بعد از خوردن احساس سیری خیلی شدید می کنید؛ به طوری که ممکن است دل درد شدیدی را تجربه کنید.

چرا سوء هاضمه اتفاق می افتد و چگونه باید جلوی آن را گرفت؟

به طور کل پروسه هضم غذا پروسه پیچیده‌ای است و نیاز به حرکات منظم و پشت سر هم دارد. درست است که شما باید سوء هاضمه و درمان های خانگی را بشناسید؛ اما اول باید بدانید که چگونه از آن جلوگیری کنید، مثلاً با راهکارهای زیر می توانید علت های ایجاد سوء هاضمه را برطرف کنید و جلوی آن را بگیرید:

  • آهسته غذا بخورید.
  • غذاهایی که اسیدیته بالا دارند را استفاده نکنید، مثل گوجه فرنگی.
  • مواد غذایی و نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند را استفاده نکنید.
  • استرس خود را کم کنید.
  • سیگار را ترک کنید.
  • هرگز الکل استفاده نکنید.
  • بعد از غذا دراز نکشید.
  • هرگز با معده پر و بعد از غذا ورزش نکنید.
  • از لباس تنگی که باعث فشار آوردن به معده می شود استفاده نکنید.
  • حداقل سه ساعت بعد از خوردن آخرین وعده غذایی به رختخواب بروید.
  • قبل از خواب چیزی نخورید و معده تان را سنگین نکنید.
  • هنگام خواب بالشت خود را به گونه ای انتخاب کنید که سرتان بالاتر از بدن قرار بگیرد.

آیا درمان های خانگی برای سوء هاضمه وجود دارد؟

خوشبختانه سوء هاضمه و درمان های خانگی موجود هستند و شما می توانید با استفاده از راهکارهای طبیعی جلوی این اتفاق را بگیرید و اگر به آن مبتلا شدید؛ درمانش کنید. این درمان ها شامل موارد زیر می باشد در ضمن شما میتوانید علاوه بر درمان های خانگی از مکمل های گوارشی درمان سوء هاضمه نیز استفاده کنید:

سرکه سیب

سرکه سیب در بهبود سوء هاضمه موثر است؛ اما مراقب باشید که هیچ سرکه دیگری را به جای سرکه سیب استفاده نکنید. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر روز ناشتا ۳۰ دقیقه قبل از خوردن صبحانه آن را میل کنید که باعث کاهش اسید معده می شود. البته در این راه زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است دچار حالت تهوع، پوسیدگی دندان، کاهش قند خون و مشکلاتی از این قبیل شوید.

زنجبیل

در مورد سوء هاضمه و درمان های خانگی باید بگوییم که زنجبیل هم اسید معده را کم می کند. کافی است که دمنوش چای زنجبیل بنوشید تا سوءهاضمه برطرف گردد.

آب لیمو

آب لیمو خاصیت قلیایی دارد و در نتیجه باعث ثابت نگه داشتن و تعادل سطح اسید معده می شود و گوارش را بهبود می بخشد. کافی است مقداری آبلیمو را با آب داغ مخلوط کنید و قبل از غذا آن را میل کنید که در سوء هاضمه و درمان های خانگی به شدت توصیه می شود. از طرفی ویتامین ث بالایی دارد که فوایدش را به بدنتان خواهد رساند؛ اما استفاده بیش از حد آن ممکن است باعث تکرر ادرار یا آسیب دندان شود.

آب

گاهی اوقات کم آبی یا خشکی بدن باعث می شود که گوارش کارش را درست انجام ندهد. اگر به اندازه کافی در طول روز آب بنوشید و نوشیدنی های قند دار را کم کنید، قطعاً مشکلاتی مثل سوءهاضمه هم کمتر از قبل اتفاق می افتد.

دارچین

دارچین حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی است و در سوء هاضمه و درمان های خانگی، مصرف آن توصیه می شود، التهاب مری و معده را کم می کند و عاملی برای جلوگیری از نفخ، گرفتگی و گاز معده هم هست. کافی است که چوب دارچین را دم کنید و به جای چای بنوشید.

کلام آخر

اکنون که متوجه شدید سوءهاضمه و درمان های خانگی آن چگونه هستند؛ خوشبختانه روش های خانگی زیاد وجود دارند و شما آزادی عمل دارید و می توانید از بین روش‌ های مختلف بهترین را انتخاب کنید تا بتوانید این مشکل را هرچه سریع تر برطرف کنید.

برای مشاهده محصولات ما لطفا به سایت مک دارو مراجعه کنید.


دریافت از مایکت
دریافت از کافه بازار

ارسال سریع به سراسر ایران

ارسال سریع به سراسر ایران

تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

مشاوره تخصصی و رایگان

مشاوره تخصصی و رایگان

تضمین اصالت کالا

تضمین اصالت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته