بنر ارسال رایگان
 به مک دارو خوش آمدید
   
  • 1401-10-25 10:13
اصول تغذیه ای در بدنسازان برای تناسب اندام و خوش فرمی - مک دارو

اصول تغذیه ای در بدنسازان برای تناسب اندام و خوش فرمی

بسیار مهم است که شما اصول تغذیه ای درست را همراه با ورزش در پیش بگیرید. در واقع اگر می خواهید یک بدنساز حرفه‌ای باشید، شاید تغذیه به اندازه نوع ورزش تان اهمیت داشته باشد؛ پس نباید آن را نادیده بگیرید. اگر می خواهید راجع به اصول تغذیه در بدنسازان اطلاعات مهم پیدا کنید، این مقاله را از دست ندهید، زیرا به اصلی ‌ترین نکاتی اشاره کرده ایم که می توانید آن ها را به کار بگیرید و یک اصول تغذیه ای درست داشته باشید. در ضمن شما میتوانید برای مشاهده انواع مکمل های قبل از تمرین به سایت مک دارو مراجعه کنید پس با ما همراه باشید.

بدنسازان باید چه نوع تغذیه ای داشته باشند؟

در مورد اصول تغذیه ای در بدن سازان نکات کلی وجود دارد که همه شما باید آن را رعایت کنید. اولین و ضروری ترین نکته این است کاری کنید که زحمات تان به هدر نرود. شما باید یک سبک زندگی سالم داشته باشید و در کنارش یک رژیم غذایی سالم را هم در پیش بگیرید. به عنوان مثال اگر ورزش بدنسازی انجام دهید و عضله سازی کنید اما در کنار آن نوشابه بخورید، همه زحمات تان از بین می‌ رود، زیرا فرایند عضله سازی مختل می شود.

پس اولین نکته و اصول تغذیه ای در بدنسازان این است که تمام مواد غذایی مضر مثل نوشابه، فست فود و غذاهای صنعتی را کنار بگذارید و از مواد غذایی سالم استفاده کنید.

دومین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید‌ این است که  به سراغ پروتئین و کربوهیدرات بروید. البته میزان استفاده از پروتئین و کربوهیدرات تا حد زیادی بستگی به هدف تان هم دارد. برای دیدن مکمل های پروتئینی لطفا کلیک کنید.

اگر جزو بدن سازانی هستید که می خواهید حجم بگیرید و وزن اضافه کنید، حتما باید در رژیم غذایی خود کربوهیدرات سالم مثل سیب زمینی جای بدهید اما اگر نمی خواهید وزن اضافه کنید و فقط به دنبال کات کردن عضلات هستید، در چنین حالتی باید حجم مصرف پروتئین های سالم مثل تخم مرغ را بالا ببرید. در ضمن شما میتوانید برای مشاهده انواع مکمل های چربی سوز و کاهش وزن به سایت مک دارو مراجعه کنید.

از دیگر اصول تغذیه ای در بدنسازان این است که به ساعتی که مواد غذایی را به بدن تان می رسانید دقت کنید. قبل و بعد از تمرین جزو ساعات طلایی محسوب می‌ شوند و حتما باید مواد غذایی سالم را در این ساعات به بدنِ خود برسانید.

همچنین قبل از خواب باید پروتئین و کربوهیدرات کافی را با توجه به هدف تان به بدن برسانید، زیرا هنگام خواب بدن نباید گرسنه بماند که در غیر این صورت فرایند عضله سازی و حجیم کردن عضلات به درستی اتفاق نمی‌ افتد.
 نکته دیگر این است که باید تعداد وعده‌ های خود را اضافه کنید. مخصوصا اگر جزو بدن سازانی هستید که می ‌خواهید وزن اضافه کنید و حجیم تر شوید.

باید سه وعده اصلی خود را به شش میان وعده تبدیل کنید، یعنی سه میان وعده هم داشته باشید زیرا بدن شما نباید گرسنگی بکشد.

از طرفی شما به عنوان کسی که ورزش حرفه ‌ای می‌ کند و می‌ خواهد اصول تغذیه ای در بدن سازان را بداند، حتما باید به این نکته دقت کنید که حذف کامل چربی ها کار درستی نیست. زمانی شما می توانید کار خود را درست و اصولی پیش ببرید که چربی های ناسالم را حذف کنید. حذف چربی های سالم هیچ کمکی به بهبود وضعیت تان نخواهد کرد.

باید مراقب باشید که در مصرفِ چربی های ناسالم زیاده روی نکنید، زیرا احتمال ابتلا به مشکلات قلبی برای تان خواهد شد.

از چربی ترانس استفاده نکنید و به سراغ مواد صنعتی مثل بیسکویت و کلوچه نروید اما در کنارش باید روغن های سالم هم بخورید؛ مثلاً روغن زیتون، آووکادو، آجیل، دانه ها و بذر کتان جزو روغن های سالم محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید : خرید بهترین مکمل های غذایی از مک دارو

آیا نیاز به مکمل هم دارید؟

در مورد اصول تغذیه ای در بدنسازان حتماً باید به مکمل هم اشاره کرد. شما نمی توانید حجم زیادی از پروتئین و کربوهیدرات را فقط از طریق رژیم غذایی به بدن تان برسانید و در نتیجه مکمل کار خودش را انجام می دهد. یعنی باید از یک مکمل کمک بگیرید تا مواد غذایی سالم به بدن تان برسد. باید بتوانید مکمل ها را سر ساعت مشخص و طبق نظر مربی استفاده کنید. در واقع اگر مکمل ها نباشند، پروتئین کافی به یک بدن ساز حرفه‌ای نمی‌ رسد و این فرآیند عضله سازی به خوبی انجام نمی شود یا اینکه تغییرات خیلی کُند خواهد بود.

کلام آخر

اصول تغذیه ای در بدنسازان جزو مباحث بسیار مهم محسوب می‌ شود. شما زمانی می‌ توانید این اصول را رعایت کنید که از قبل در مورد آن مطالعه و تحقیق داشته باشید. برای تهیه مکمل هم حتما باید به منابع معتبر مراجعه کنید. سایت ما مک دارو بهترین و با کیفیت ترین مکمل ها را در اختیارتان قرار می‌ دهد. در نتیجه خیالتان راحت است که نه تنها وقت خود را هدر نمی دهید، بلکه می‌ توانید از بیشترین فواید این مکمل‌ ها هم استفاده کنید.


دریافت از مایکت
دریافت از کافه بازار

ارسال سریع به سراسر ایران

ارسال سریع به سراسر ایران

تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

مشاوره تخصصی و رایگان

مشاوره تخصصی و رایگان

تضمین اصالت کالا

تضمین اصالت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته