بنر ارسال رایگان
 به مک دارو خوش آمدید
   
  • 1401-10-25 11:17
از علل تا 7 روش درمانی موثر برای بیماری یبوست

از علل تا 7 روش درمانی موثر برای بیماری یبوست

یبوست یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد آن را در طول زندگی تجربه می‌ کنند. معمولاً به خاطر سبک زندگی غلط اتفاق می‌ افتد که شاید خیلی ها ندانند سبک زندگی غلط به چه معناست. در این مقاله تصمیم گرفتیم به درمان بیماری یبوست بپردازیم که یکی از مشکلات رایج مردم است و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم تا بدانید که با این مشکل چگونه باید رفتار کنید. با ما همراه باشید.

یبوست به چه معناست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به درمان بیماری یبوست با شما صحبت کنیم، اول باید تعریف دقیقی از آن ارائه دهیم. یبوست به معنای دشواری در تخلیه روده است که در چنین حالتی مدفوع سفت می شود و کند تر از حالت طبیعی از دستگاه گوارش بیرون آمده و دفع می گردد. اگر شما کمتر از سه بار در هفته دفع داشته باشید یا مدفوعتان خشک، سفت و دردناک باشد، یعنی به یبوست دچار هستید.

علت ایجاد یبوست چیست؟

شما علاوه بر درمان بیماری یبوست، باید علت آن را هم بشناسید تا بتوانید از آن جلوگیری کنید. به طور کل رژیم غذایی غلط، پایین بودن سطح تحرک و افزایش سطح استرس می تواند عاملی برای یبوست باشد.

اگر از غذاهایی که فیبر کافی دارند؛ استفاده نکنید یا به اندازه کافی آب ننوشید یا بیش از حد استرس داشته باشید، دچار یبوست می شوید. سندروم روده تحریک پذیر هم یکی از علت های رایج یبوست است که در چنین حالتی افراد از لحاظ متابولیسم دچار مشکل می شوند.

درمان های مربوط به بیماری یبوست

اکنون ما به بخش اصلی ماجرا رسیدیم و باید در مورد درمان این بیماری صحبت کنیم. در ضمن شما میتوانید با استفاده از مکمل های ضد یبوست از سایت مک دارو؛ بیماری خود را درمان کرده و از شر این بیماری دردسرساز خلاص شوید. برای اینکه بتوانید این وضعیت را بهبود ببخشید، باید راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

خوراکی هایی بخورید که فیبر بالا دارد

حتما از مواد غذایی استفاده کنید که فیبر بالایی دارد. میوه، سبزیجات، لوبیا و انواع دانه ها به خاطر فیبر بالایی که دارند، در درمان بیماری یبوست موثر هستند. انواع حبوبات، سیب زمینی شیرین، گلابی، سیب و تخم کتان، سبزیجات پخته شده و کدو حلوایی می‌ تواند به‌شدت موثر باشد.

از مایعات گرم استفاده کنید

مایعات گرم و مصرف آب ولرم را جایگزین نوشیدنی‌ های سرد کنید که باعث تحریک روده برای هضم غذا می شود؛ مخصوصا اگر آنها را ناشتا استفاده کنید. کافی است که یک دمنوش گیاهی، آب گرم با لیمو ترش، قهوه و سوپ میل کنید که در بهبود یبوست موثر است.

آلو و انجیر مصرف کنید

آلو و انجیر به خاطر اینکه فیبر بالایی دارند، شبیه یک ملین هستند که با مصرف آنها در طول روز می توانید به درمان بیماری یبوست کمک کنید؛ اما مراقب باشید که زیاده روی نکنید، زیرا قند این مواد بالا است.

بیشتر بخوانید : خرید انواع مکمل های کمک گوارشی 

سبزیجات برگدار سبز رنگ بخورید

سبزیجاتی که برگ سبز رنگ دارند، نه تنها حاوی فیبر هستند؛ بلکه منیزیم آنها هم به شدت بالاست که در بهبود یبوست موثر است. این سبزیجات کالری کم و آب زیادی دارند که از هر لحاظ می تواند برای این وضعیت مفید واقع شود. برای استفاده از مکمل های گیاهی لطفا کلیک کنید.

پیاده ‌روی کنید

اگر به دنبال درمان بیماری یبوست هستید، حتما پیاده روی و ورزش را جزء روتین روزانه خود قرار دهید، زیرا با انجام این کار جریان خون در بدن شما بهبود پیدا می‌ کند و خونرسانی به سیستم گوارش تان بهتر می شود و در نتیجه دفع مدفوع راحت تر صورت می گیرد.

بدنتان را آبرسانی کنید

علاوه بر اینکه باید از مایعات گرم استفاده کنید، نوشیدنی معمولی مثل آب را فراموش نکنید و سعی کنید عادت نوشیدن آب را در خودتان به وجود بیاورید که در کنار استفاده از مکمل های فیبردار به شدت عالی عمل می کند و اگر مکمل ها را با آب استفاده نکنید، وضعیت یبوست بدتر می شود.

پروبیوتیک و منیزیم استفاده کنید

ممکن است که پزشک در چنین شرایطی منیزیم تجویز کند که حرکت روده را بهبود می بخشد؛ اما اگر دچار اسهال شدید، باید مصرف آن را قطع کنید. پروبیوتیک ها هم می توانند عاملی برای بهبود وضعیت گوارشی باشند.

کلام آخر

با همه اطلاعاتی که به دست آوردید، متوجه شدید که درمان بیماری یبوست چگونه است. زمانی می‌ توانید به این مهم دست پیدا کنید که همراه با راهکار های خانگی از دارو ها و مکمل هایی که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده کنید و سایت مک دارو هم یکی از بهترین منابعی است که می‌ توانید مکمل ها را از آنجا تهیه کنید.


دریافت از مایکت
دریافت از کافه بازار

ارسال سریع به سراسر ایران

ارسال سریع به سراسر ایران

تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

مشاوره تخصصی و رایگان

مشاوره تخصصی و رایگان

تضمین اصالت کالا

تضمین اصالت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته